PRO A PROTI

PRO A PROTI

krátký popis: Trénujeme schopnost vcítit se do druhého člověka a argumentovat z pozice, která nám není vlastní. To se hodí nejen v internetových diskusích.
čas: 25 minut
kompetence:
D-empatie, spolupráce, řešení sporů, aktivní naslouchání, jazykové a komunikační dovednosti;
Z-znalosti a kritické porozumění sobě samému, znalosti a kritické porozumění jazyka a komunikace, znalosti a kritické porozumění světu (médiím)
doporučený věk:
jakýkoliv
pomůcky:
barevná lepící páska / křída
cíle:
- osobní (učitelův)- vyjádření zájmu,
- vzdělávací - reflexe, kritického myšlení
- vzdělavatel vybere/vylosuje základní otázku.

V místnosti naznačí pomyslnou (nebo skutečnou pomocí křídy či lepící pásky) čáru od PRO až k PROTI, požádá děti, aby se postavily podle toho, co si myslí. Potom děti nějakým jednoduchým způsobem rozdělíme do dvou skupin (rozpočítání na A, B), požádáme, aby i vybrali jednoho zástupce a ten si vylosuje, zda jeho skupina bude PRO nebo PROTI.

Pak mají 15 minut na vymýšlení argumentů.

Pak buď:
a) každá skupina zvolí, kdo bude mluvit, a ta/ten prezentuje argumentaci skupiny
b) zahájí se volná diskuze moderovaná/facilitovaná učitelem (který pro účely aktivity nemá žádný názor)
Na závěr  - základní otázka, čára PRO - PROTI, požádáme děti, aby se postavili podle toho, co si myslí teď, na škále.
Můžeme doplnit - kdo se hodně posunul, čím to?

Možné otázky:
Like jako názor stačí.
Být on-line šetří čas.
Být on-line víc než tři hodiny denně znamená být závislý na sociálních sítích.
Hraní on-line her připravuje mladé lidi na manažerské funkce.
Snapchat je nejlepší komunikační nástroj.
Facebook je nejlepší komunikační nástroj.
Off-line svět je přežitek.